Thursday, June 25, 2015

berhati hati lah ibu

gambar sy ambik depan taska masa nak jemput anak anak balik rumah.

seorang parent membiarkan bonet kereta terbuka macam tu..kereta kosong takde orang.
dia kat dalam taska tengah ambik anak.

tolong la ibu ibu.
memang la macam ni memudahkan kita.
kot la barang anak nanti banyak..senang terus masuk dalam bonet kan.
mana nak angkat barang..mana nak dukung anak lagi.

tapiiiiiii..aduhaiiiii nya punnnnn..
tak baca ke lately ada baaaaaaaanyak sangat kes culik anak anak ni.
yang larikan kereta la..yang rentap anak dari pegangan ibu bapa la.

tolong la jangan buka peluang walau sikit pun untuk penculik penculik ni buat kerja.

sentiasa la beringat. sekarang ni tak boleh leka walau sesaat.

kalau rasa banyak barang pun..angkat barang dulu..masuk dalam kereta..kunci balik elok elok..baru p masuk taska semula dukung anak.

takpela rasa macam leceh punnn..
asalkan kita semua selamat.

orang jahat sekarang dah tak berperi kemanusiaan.
dia bukan nak barang, lepas tu lepaskan kita.
no..no..no..
kalau dia terpaksa tikam kita masa tu pun dia tikam je.
setakat nak cederakan dah biasa sangat kita baca kat fb kan.

tolongla..tolongla..

No comments:

Post a Comment