Sunday, January 26, 2014

umrah bersama anak kecil 2013 : hari kelapan- aktiviti masjid je

yada..yadaaa..
kalau macam ni punya frekuensi sampai ke sudah la tak habis cerita umrah kami ni kan.

maaflah pada yang menunggu.
walaupun azamnya nak habiskan entry sebelum naik sekolah, ni dah nak sebulan dah sekolah pun tak siap lagi.

biasalah, awal tahun ni agak busy.
dengan tahun ni kami dapat bos baru.
awal tahun yang dihiasi dengan anak-anak tak sihat.
maka tertangguh seketika la entry saya ni :) *motif smiley di situ?*

okey.okey.
hari kelapan ni kami takde buat apa.
just ke masjidilharam sahaja since dah penat semalaman kat masjid kan.

lepas solat subuh di masjid, balikhotel, breakfast dan tidurrrr :)
zohor pun saya solat kat bilik je since anak-anak masih tidur.
lepas makan tengah hari, baru saya ke masjid untuk solat asar.

masjidilharam yang tak pernah sunyi


tempat letak stroller-sebenarnya bukan kat sini letaknya.tapi sebab orang tak ramai, boleh la nak letak
lepas solat asar, kami ke safwa tower.
yeyeah..misi mencari makanan malaysia masih belum berakhir.
jumpa!
felda d saji yang disebut-sebut tu.
semua orang excited jumpa makanan malaysia.
padahal makanan yang andalusia sediakan pun okey je.
makanan indonesia yang lebih kurang je dengan makanan kita.


ayah saya beli roti canai, 3 riyal sekeping okey.
mahal tu kalau kat malaysia.
tapi sebab beli kat sini, tak rasa mahal pun.
hehehe ;p

saya beli sebungkus mi goreng dengan harga 15 riyal tau.
tapi rasanya tak sama pun dengan cara masakan malaysia.


lepas makan kami balik ke masjidilharam.
solat maghrib dan isyak.
balik hotel, dinner dan berehat.

esok akan ke tana'im.
miqat di sana, berniat umrah yang seterusnya :)

lupa pulak nak cerita.
dalam group kami ada seorang akak dari JB.
masa sola maghrib dan isyak tu saya solat sebelah dia.
dengan anak-anak saya sekali la.
lepas tu dia peluk damia kuat-kuat.
dia cakap dia rinduuuuu sangat kat anak dia yang sebaya dengan damia.
huhuuuu..saya yang tengok pun rasa sebak giler.
ye..ye..saya mak yang hati tisu ;p

sebab tu kalau ada orang tanya saya, tak susah ke bawak anak ke tanah suci?
saya akan jawab, lagi susah kot perasaannya kalau tinggalkan anak.
:) bawak la..serius, tak susah pun bawak anak ke sini.

1 comment: