Tuesday, January 15, 2013

kenangan

saya pun tak perasan sejak bila saya ada sifat ini.
ececececehhh..intro suspen gitu kan.
rasanya masa sekolah dulu saya takdelah sifat BERSUNGGUH-SUNGGUH la sangat ni.
kalau tak, sure saya dah straight A dan study oversea kann.. ;p

tapi masa matrikulasi saya sedar yang saya ni sangat bersungguh-sungguh.
hari-hari tido pukul 4.30am sebab nak study.
eleh, study la sangat padahal duk pulun siapkan tutorial math yang banyak gileeeee..
plus pegi public phone mengacau si fathi syafiq di matrik kedah tu.
dan alhamdulillah, berkat kegigihan tu boleh la dapat result gempak dedua sem :)
saaaaaaaaaangat sweet untuk dikenang!

masa kat u pun sama. tambah pulak dapat geng yang kaki study bila nak dekat exam je.
selalu bertekak mempertahankan hipotesis masing-masing.
stay up malam-malam, berebut buku ptsl, study sampai lewat malam kat ptsl.
dan hasilnya tetap tak mengecewakan :)
walaupun tak grad dengan ijazah first class, masih boleh bergembira dengan 3.5 ke atas..alhamdulillahhh...

then hari tu saya godek gambar lama ni.


sebenarnya nak cari gambar yang lagi clear.
tapi semua album gambar masa belajar dulu dah masuk stor.
plus stor tu sekarang jadi sarang lebah pulak.
tak kuwaser la nak p korek balik album tu.

gambar yang ni pun ambik dari wallet suami.
ala..jaman-jaman becinte dulu kan duk bagi gamba suh dia simpan dalam wallet.
tak sedor diri gemuk nau dalam gambar ni.
eh, sekurang-kurangnya ini membuktikan encik suami tak kisah pun saya gemuk masa ni tau :)

bila mengenangkan zaman diet saya dulu.
huahhh..kalau buat sekarang belum tentu boleh buat macam tu.
makan nasi sesenduk sehari.
kadang-kadang makan roti dua keping je sehari.
selebihnya makan buah sahaja.
skipping beratus-ratus kali sehari.

tapi bila melihat hasilnya, saya puas hati!
dan sebab tu la kena maintain begini.
sebab tau betapa peritnya usaha saya dulu.
seee.....saya memang bersungguh-sungguh kan.

itelyu-ai kan anak nombor dua ;p

No comments:

Post a Comment