Sunday, November 4, 2012

sudah gila CD

hehe..dah lama tak menghapdet.
ha ah,naik menyampah dengan org yg suka masuk blog org dan buat kacau kerana mahu pendapatnya diterima di sini..eh eh..ni rumah siapa ya? ;p malu pula rasanya bila pergi ke rumah org dan meroyan kerana tidak sependapat dengan tuan rumah kan? heheh,abaikan saja la manusia-manusia mcm tu ya :)

hoh,saya menunggu hari ni :) ni dah 38 minggu, due saya 17 nov ni :)
so apa plan untuk anak kedua ni?
azam besarrrrr saya ialah breastfeeding dan cloth diapering :)
breastfeeding untuk kesihatan, bonding dan PENJIMATAN *ya,saya x pernah beli susu tin sejak ada anak*
cloth diapering untuk PENJIMATAN dan menyelamatkan alam sekitar..

hehe,nampak tak kali ni sy obses dgn penjimatan,supaya saya boleh lebih menyimpan untuk anak-anak di masa hadapan.
oh,impian terbesar saya ialah tidak mahu anak-anak meminjam dari PTPTN bila mereka di universiti kelak. saya mahu anak-anak saya bebas hutang sehinggalah mereka memperolehi pekerjaan. dah lepas tu,bukan tanggungjawab saya la kan :)

persediaan berCD?

1) masuk kelas CD-heheh,kelas free je,mana boleh saya lepaskan peluang kan..boleh je kalau nak study online,tapi mendengar sendiri,merasa feel tu pun penting gak ;p eh,free free pun sy dapat CD free tau :) terima kasih lunatots..

 2) dah alang-alang pegi kelas, saya pun mengecek encik suami untuk terus beli CD.beli 5 je dulu (plus 1 CD percuma, ada 6 CD lunatots-ngehehehehe)
pastu ada gak sy share beli CD dengan yat, tak ingat la apa jenamanya..menjadikan koleksi CD sy ada 11-tak hagak-hagak kan ;p dengan janji-janji manis bahawa semua ini adalah penjimatan secara long-term, encik suami iyakan je la kata-kata saya ni..kihkihkih-

 3. pre-wash CD-CD yang baru perlu dibasuh sekurang-kurangnya 3x,tanpa sabun, untuk memastikan penyerapan yg baik semasa digunakan..sama juga konsepnya dengan tuala baru-kalau kita tak basuh dulu sebelum guna,towel tu susah sikit nak menyerap air kan..

maka CD-CD saya sedang dijemur secara berjemaah di dalam bilik kerja encik suami..hoho.jimat letrik kan,sebab sambil encik suami 'mengipas' diri sendiri di bilik kerja tu, boleh la keringkan CD ni sekali kan..kan..


nota jari : mahu menjadi ibu yang rajin, yang bijak berbelanja, yang lebih ke arah natural parenting :)

No comments:

Post a Comment