Friday, September 16, 2011

7th anniversary

17 September 2004 - 17 September 2011 :)
it was a long journey since we were together.
tarikh ini, 7 tahun lepas, encik suami melamar saya (ok..ok..dulu encik boyfriend)

saya kenal si dia tahun 2003 masa kat matrik.
even saya matrik melaka dan dia matrik changlun, kami masih boleh berkawan ok.
diperkenalkan oleh roommate sy merangkap kawan sekelas si dia masa tingkatan 5.
sms, calling dan main 2 seconds (haha,zaman tak berduit,susah nak call lelama,main cakap 2 seconds pun boleh jadi)
setahun berkawan kami tak pernah tengok muka masing-masing.
cuma dengar suara je.
masa tu tak canggih lagi ok. hp pun 3310 je,nama nak video call, mimpila..;p

tak plan apa pun, tup tup kami dapat masuk u yang sama :UKM.
hehe,sebenarnya masa chatting pilih u tu si dia ajak saya ke ums,sabah.
saya kata saya dah bosan duk sabah,saya nak g ukm.
jadi ukm pilihan pertama saya,tapi ukm bukan pilihan pertama si dia tau.
dah nak jodoh kan...

masa minggu MMM,saya tengok si dia dari jauh je.
dia perform nasyid atas pentas.(perghh,nasyid tu ;p)
tapi tak nampak sangat la coz saya penonton bawah pentas je.

then kami terserempak kat DECTAR masa tandatangan borang PTPTpu, kat kompleks bestari..kejap je saya dah boleh cam muka dia walaupun kami belum officially jumpa.

pertama kali jumpa 9ogos rasanya,kat pusanika beramai-ramai dengan kawan-kawan yang lain.
dan seterusnya..seterusnya sampaila si dia melamar saya menjadi kekasihnya 17 September 2004.

fuh..fuh..apa kes acik jihan mengungkit kisah silam ineh?
kehkehkeh..saja je..sempena hari ulangtahunnya kan.
.

saya dan si dia di hari perkahwinan kami :)
alhamdulillah..kami berkahwin selepas 5tahun bercinta (eh,sampai sekarang masih bercinta tau!)

panjangkan jodoh kami dalam kerahmatanMu ya Allah..

dear suami, terima kasih atas kasih sayang ini.
terima kasih kerana menjadi kekuatan saya,menjadi ayah terbaik untuk anak kita.
dan atas semua pengorbanan sepanjang tempoh 7 tahun ini.
i really love u dear :)

nota jari : acik senyum-senyum taip entry ini ;p

No comments:

Post a Comment