Saturday, August 27, 2011

20.08.2011 yang tertangguh ;p

ya ampunnnn..punya main lama saya nak buat entry ni kan..
sedangkan saya dah tetapkan untuk post 1 entry setiap bulan :)
sebab dah pending sangat lama,hari ni kena gigihkan diri untuk post juga :)

20 ogos,damia masuk 11 bulan.
hoyeah!!bulan depan damia birthday :)
mari saya share gambar-gambar 20 0gos :)

anak manja saya..
makin lasak,makin kurus.
tang kurus tu keturunan mama dan ayahnya kan?
damia taknak kat orang lain,nak berkepit dengan mama je..
kat rumah nenek johor.
damia suka sangat masuk dapur.
bukan..bukan..bukan nak menolong pun.
damia suka main kat bendul kat pintu dapur tu.

satu-satunya orang yang damia suka adalah maksu.
ye la..kawan sebaya damia kan :)
kalau dengan maksu ramah ramah je..siap leh gelak2..
tapi kalau orang lain nak ambik dia,jangan harap la..
20 ogos,kami buat family gathering.
semua ada :)
jadi meja makan tak muat, kami buat style kampung.
memang kaedahnya duk kampung pun kan ;p
ye la..tahun ni turn saya beraya di perak.
nanti tak dapat salam+cium tangan mak di pagi raya (sob..sob..;( )
jadi kami buat makan-makan la dulu..
hah,ni dia ayam ingkung yang saya janji nak bagi tengok gambarnya.
first time mak masak ayam ni.
masak sekor camtu je tak payah potong-potong.
kalau ikut adat jawa,ayam ni dimasak semasa kenduri kesyukuran.
dan ayam ni dimasak khas untuk imam sahaja.
melambangkan penghormatan untuk imam :)

dua orang anak sepupu saya.
yang banyak cakap ;p
fuh fuh..menaip entry tentang family saya membuatkan saya sangat rindukan mereka..
sangat-sangat rindu..
tak sabar nak balik raya kedua nanti ;)

nota jari : family is EVERYTHING :)

No comments:

Post a Comment