Saturday, July 9, 2011

power-pumping

pertama kali saya berpower-pumping :)
heheh..saya ni rajin pemalas..
waktu tido tu berat je mata nak bangun mengepam.
direct stimulation should be ok kan?kan?

semalam saya berpuasa,bangun sahur pukul 5am,takkan nak tido balik pas makan kan.
nanti gumuk..ngehngehngeh..
so saya berpower-pumping la selama sejam :)
5.45am-6.45am..
ini hasilnya..tadaaaa...
5 oz..syukur alhamdulillah..mungkin tak banyak,tapi sy tau amaun ni cukup untuk anak dara saya tu :)
sekarang damia dah nak masuk 10bulan..hoyeah!!

*power pumping adalah satu usaha untuk memberi lebih signal kepada otak untuk menghasilkan lebih banyak susu.caranya,pam kedua-dua belah cik B selama 10minit,rehat 10 minit,sambung pam 10minit,rehat dan sambung lagi selama sejam.
kalau menggunakan pam jenis single pumping,pam 10minit kanan,10minit kiri..gilir2 sampai cukup sejam.
semakin kerap cik B dikosongkan,otak akan mendapat signal untuk terus beroperasi menghasilkan susu..inilah konsep demand and supply..more demand,more supply :)
kesannya berbeza untuk setiap individu,ada yang cepat,ada yang lambat.kena amalkan selalu,jangan malas macam saya :p

nota jari : saya menikmati segala usaha sepanjang bf journey. saya tau satu hari nanti saya akan merindui semua-semua ini :)

No comments:

Post a Comment