Thursday, June 9, 2011

agar-agar laici

dah beberapa hari saya terrrriiinngginnnnnnnnnn(betul-betul teringin!) sangat nak makan agar2 laici..eh eh..saya tak mengandung lagi..mengandungi lemak ada :)
dah beberapa hari beli bahan kat tesco tapi tak sempat-sempat nak buat.

tau la kan..sekarang saya ada kembar siam.yang asyik nak menempek dan tak boleh biarkan saya hilang dari pandangan matanya..
sekarang ni nak masak pun dah tak sempat.ada orang tu kan..asyik minta dukung je.kat dapur,even saya dah bawak masuk dapur dan dudukkan dia dalam walker dia,still x jalan gak.nak kena ada skin-to-skin contact juga dengan saya..kalo nak mandi lagi la..kena bwk dia masuk bilik air sekali..kalau x,ada la yg buat drama air mata-nangis macam kena dera..habis semua air mata,air hidung meleleh2..
phewww...mencabar bunyinya kan!haiiiii la anak..

jadi malam tadi demi nak memenuhi selera saya,saya buat gak agar2 laici dengan meninggalkan kembar siam saya kepada ayahnya :)

ok,mula-mula carik2kan laici macam ni..
 panaskan air 1L atas api..

cik agar2 dimasukkan dalam air panas tadi..
kacau-kacau-kacau..

masukkan laici yg dicarik2 tadi,masukkan gak syrupnya utk rasa laici.xde la ada buah je tapi xde rasa kan.. 
jgn lupa masuk gak gula secukup rasa :)
 
bila dah menggelegak,masukkan dalam bekas.saya tak suka buh dalam satu bekas,sebab nnt agar2 jadi tebal,x syok nak makan..buh banyak bekas mcm ni agar2 jadi nipis je..:)
sejukkan dan boleh masuk fridge..
nyum..nyum..

ahahha..cam poyo je kan.agar2 pun nak masuk blog.
aish..
nota jari : teringat agar2 dalam peti :)

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.