Sunday, February 27, 2011

batuk-demam

akhir-akhir ni cuaca sangat panas kan..(intro seperti peramal kaji cuaca?)

masa cuti Maulidurrasul tu seharian mak-anak-satu tu terlantar demam n beberapa hari lpas tu batuk-batuk pulak..elok je batuk elok, anak tecit ni pulak menyambung penyakit mamanya..demam dan batuk-batuk..dlm beberapa hari jugak dia demam..siang elok je..bila mlm suhu mesti naik..

bwk g jumpa doc, doc bg la segala mcm ubat yg patut..skrg ni dh agak ok, cuma ni la perangai trbaru dia..
sejak bila ntah ada perangai mcm ni. ni mst kes ikut perangai ayah. tido mlm pun mcm ni..tau-tau je dah telangkup tido.."x baik mcm tu nak..xberkenan mak mentua nak tengok"

ni ubat-ubatan si tenit. mula-mula dulu meragam gak nak bg mkn ubat, skrg dh senang sikit..tp kena la pegang sikit pipi dia (imejin ala-ala penculik memaksa org culikannya memberitahu nombor telefon ayahnya) bulih imejin kah?
dan ini si tenit mama hari ni..anak susu ibu ni walaupun demam tetap cergas mcm xdemam..membesar bagai juara kan yang?
"oh.oh mama..adakah jejaka-jejaka yang membaca blog mama?"

ke mana tumpahnya kuah kalau tidak ke nasi ayah. dulu sampai sekarang masa mandung suke sgt main fb kan..nah, hambikla akibatnya..












nota jari : mama masih batuk-batuk akibat makan cendol semalam..ohoho..

No comments:

Post a Comment